torsdag 20 december 2007

Pepparkakor och julpynt!

Nu har jag äntligen bakat min andra laddning med pepparkakor, dom har ju en tendens att försvinna rätt så fort...Som ni ser är det mest änglar för jag tycker dom är absolut godast!



Lite närbilder på mitt pynt som hänger i granen...


Julängel som som kopierats och klistrats på kartong för att bli lite mer hållbar...Tycker om dessa gammaldags bilder för oftast har dom såå vackra färger.


Smällkarameller förståss!



Lite tovade strutar (i vitt förståss) hänger där också, kanske jag fyller dom med lite gott på julafton...



Min ljusbricka på vardagsrumsbordet ändrar utseende lite då och då men just nu ser den ut så här och den är tänd varje kväll!



Liten närbild på lyktan på brickan...
I ett av fönstren i vardagsrummet har jag den här stora "lyktan" som egentligen är en gammal 5 liters burk, tycker det lyser så fint med ett stort blockljus i...



Mina fotpallar har fått vita lammskinn som vinterklädsel...

Den andra sidan av fönstret har förstås lite ljusstakar den med för ljus kan det väl aldrig bli för många av så här års...eller?


Blev så glad för det här fina julkortet från min syster och hennes familj...är det inte härligt när ens syster vet precis vilka färger man gillar och som passar in i ens hem, tusen tack syster yster!



God jul på er alla, nu måste jag skynda vidare, jag har nämligen en hel del kvar att pyssla med innan julafton får komma! Kramar Karin


25 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Ojojoj vad mycket fint du visar här!!!
Idén med att kopiera en fin ängel o klistra på kartong o ha som julgranspynt gillar jag verkligen :)
Kram
Mia

En inredoholic sa...

Så vackert!

Hittade din sida via Anettes blogg! Trevligt!

Ha en go vecka!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så mycket härliga julebilder, frossa, frossa! Och så fin din glaslykta med ljus i är!! Mycket vackert julpynt, vad du har legat i! Mari : )

Solsjö - Under en vind sa...

Å vad jag ångrar nu att jag inte köpte mig ett fårskinn till min fotpall då jag var på ikea, hade ett tag i vagnen men la tillbaka det....
Du visar så underbart fina saker, alla söta smällkarameller, strutar och din fina ljusbricka!
Stressa långsamt! Önskar dig en riktigt GOD och MYSIG jul!!! JUliga kramar!

Beas sa...

Oj vad du har julpysslat. Underbart att se alla vackra saker, som godis för ögonen. Du har gjort allt jag skrivit upp på min "att göra innan jul" - lista, men inte hunnit/orkat med att göra till slut.

Det kommer fler jular...och då vet jag ju precis vart jag ska finna inspirationen. :-)

Karin i Villa Grå sa...

Jag är så glad att du gillade min vita skänk! Och vet du vad, jag är helt såld på din underbart fina ljusbricka och de mysiga, inbjudande fårskinnsfällarna!

Det är så himla kul när det läggs ut många bilder på en gång, som i ditt inlägg. Att bilderna dessutom är fina är bara att tacka och bocka för!

Kram, Karin

Dorthe ♥ sa...

Du visar såå mycket vackert Karin! Tack för all inspiration, som jag får här hos dig! Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Kram
Dorthe

Marie sa...

Sååå många vackra bilder! Gillar ditt fina julgranspynt! Vilken bra idé med fårskinnet på fotpallen, den kanske jag kopierar. Jag har ju både fotpallen och fårskinnet så det är ju lätt att fixa till.

Ha en bra fredag!
Kram Marie

Linneagården sa...

Godmorgon!
Vilken fin burk du har dina söta pepparkakor i.
GOD JUL //madelene

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Vilka fina julbilder du visar julhällsningar Maria Villa Nyhem anno 1918

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att du har haft en mysig afton! God fortsättning på helgen! Kram!

Sagalisa sa...

Så mycket fint du gjort!!!!Kanske det blir en laddning pepparkakor till??
Ses igen/Anna

Goa sa...

Hej..och god fortsättning!
SÅ himla mysigt och stämningsfullt du har! Gillar alla dina detaljer..mumsigt!
SÅ hoppas jag att det går bra med byggandet...samtidigt tackar jag för din hälsning..den värmer!
MAssa kramar från mig...till dig!

Dorthe ♥ sa...

Hej Karin!
Önskar dig en riktigt god fortsättning!

Kram
Dorthe

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att du har haft en skön helg!! Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!! Stor kram!

WhiteVintageDreams sa...

Åh vilket fin julhem du visar :)!!! Jaa, jag var "tvungen" att kika runt *fniss*. Det var måånga fina bilder :).
Vet du vad? Du är alltid så go när du kikar in hos mig...blir verkligen glad! Så om det är ok, så vill jag gärna länka till dig?
Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År :)!!!
Kramar

n o r d i n g å r d e n sa...

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig bloggvän! Mari.

Marie sa...

Tittar in för att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kram Marie

Lin & Lavendel sa...

Gott nytt år!!
Kram.

WhiteVintageDreams sa...

Åh tack detsamma :). Håller tummarna för att din nya kamera kommer snart. Jag vet hur frustrerande det kan vara med teknikbekymmer...själv lyckas jag inte få in några bilder i datorn. Fel på mobilkameran eller datorn...blir snurrig :)???
Hoppas att du får en härlig vecka :).
Kram

Karin i Villa Grå sa...

Jag ser fram emot nya inlägg när du fått din nya kamera!

Hur har det gått med utrensningen av julen?

Kram, Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Hoppas din kamera kommer snart... en trevlig helg och god fortsättning på året önskar jag dig!! Mari.

Goa sa...

Gott Nytt År!
Hoppas du mår väl och att julen varit mysig!
Hoppas snart att din kamera funkar...vill se mera..:)
Mina varmaste kramar är dina...

WhiteVintageDreams sa...

Trevlig helg! Hoppas att det ska göras nåt skoj ;) ???
Kram

Dorthe ♥ sa...

Saknar dig! Hoppas att du är tillbaka snart.

Kramar
Dorthe