måndag 17 december 2007

Julgran

Nu har jag fått in min stora julgran, och den blev verkligen stor. I skogen såg den så lagom ut men när vi kom hem så upptäckte vi att den gick ända upp under taket...och bred var den med. Men den blev ganska fin ändå, barnen har fått varsin egen liten gran att klä själva så jag fick klä min precis som jag ville. Jag härmade LantlifsAnnettes tips om mohairgarn istället för glitter och det blev verkligen superfint, tack Anette! Sen blev det lite snäckhängen, gamla bokmärkesänglar, smällkarameller, tovade filtstrutar och små tags jag gjort av papper som blev kvar efter julkortstillverkningen. Det blev visst bara hemmagjort i granen i år men spiran har jag iallafall inte gjort, den är gammal och från min mormor och morfar.






Tack för alla snälla kommentarer ni skriver, man bli så glad! Ha en mysig vecka, kramar Karin!

9 kommentarer:

Lina Gardelid sa...

Nu är det jul-lotteri hos Lina på Gården! Välkommen att delta!

Samtidigt önskar jag en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram
/Lina

Dorthe ♥ sa...

Hej Vännen!
Din gran är bedårande! Så enkel och vacker!

Kram
Dorthe

Marie sa...

Jättevackert, såå enkelt och fint.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint det blev!!! Här är glittret också utbytt till garn i år, tycker att det blev toppen! Kram och en skön kväll!

Karin i Villa Grå sa...

Hej och tusen tack för dina kloka ord! Visst är det så, man missar livet om man antingen ältar det som varit eller oroar sig för det som ska komma.

WOW - vilken maffig gran! *impad* Så där ska en gran se ut! Jättefin och stooor!

Kram, Karin

Ann-Catrin sa...

Underbar gran..med så vackert pynt..det är det hemgjorda som gör DET!!!
Kram A-C

LantlivsAnette sa...

Wow..vilken fin gran alltså..och vad roligt att jag fick vara med på ett hörn också..fniss...
Kram Anette

Maria sa...

Ja stor blev den, men väldigt vackert klädd!

Goa sa...

Hej på dig!
Din gran är helt underbar...enkel vacker!!
Hoppas du får en fortsatt mysig vecka!
MAssa kramar från mig...till dig!