onsdag 21 november 2007

Adventsljusstake...

Vill bara visa er vilken adventsljusstake jag bestämt mig för i år. Förra året hade jag blockljus i gamla krukor med grön mossa, väldigt vackert men man måste ju förnya sig lite. Det blev en gammal ljusstake som min syrra målat och shabbat till lite efter att ha hittat den hos vår mammis och pappis. Det visade sig att det var min lilla pappa som snickrat den i slöjden i femman, så då känns det extra kul. Ofta blir det så, antingen hittar jag nåt i deras gömmor som man målar och fixar eller så är det Anna som gör det och så byter vi sakerna mellan varann...himla fiffigt! Jag har inte bestämt hur jag ska dekorera den än men det är ju ett tag kvar innan den ska i bruk...

Sen är den ju ganska fin som den är, har ingen före bild men den var mörkbrun tidigare.
Min dotter har tjuvstartat med julpyntningen redan nu, men hon gör det i sitt dockskåp. Jag vill också börja ta fram allt! Måste visa några bilder ifrån det lilla huset också!






Kramis från mig och Olivia ( min dotter), och tack för kommentarerna i det förra inlägget.






4 kommentarer:

Dorthe ♥ sa...

Tack för dina gulliga ord...dom värmer! Din adventsstake är ju bara såå fin...Visst blir allt vackare med lite vit färg.

Kramar
Dorthe....jag länkar till dig :o)

Marie sa...

Tack för din gulliga kommentar hos mig! Välkommen till den underbara och beroendeframkallande bloggvärlden, hihi. Klart att du får länka!

Adventsljusstaken var jättefin och så mycket fint pyssel du har visat i de tidigare inläggen.

Kram Marie

Lin & Lavendel sa...

Vilken fin adventsljusstake...jag har precis målat en liknande..fast med plats för sju ljus...fin blev den...och en massa fint pyssel visar du också!
Ha det gott!

Lin & Lavendel sa...

Nu har jag länkat dig!